dinsdag 1 januari 2013

De eerste levensweek

Ze worden met de minuut schattiger en kroeleriger. Lekker rekken en strekken in mijn handen. En de oogjes gaan ook al open. Wat wil een mens nog meer? Eén dingetje... ik ben niet zeker van het geslacht van de grote wildkleur. Hij/zij is in alles een grote stoere kater en direct na de geboorte had ik 'het' het etiketje 'hem' gegeven maar ik blijf twijfelen. Ik heb zelfs mijn beste leesbril tevoorschijn gehaald en ik weet het nu nog niet. En dan na bijna dertig jaar fokken. Een hermafrodietje lijkt me onmogelijk. Morgen nog maar een keer heel goed kijken. ('s Avonds checkte ik ze nog even en toen was ze ineens overduidelijk een poes!!)
Omdat ik een nieuwjaarskaart wilde maken, ben ik wat aan het uitproberen geweest met een online fotobewerkingsprogrammaatje.
Zie hier een resultaat - postzegel:


Poesje 1, groen bandje


Rechts het grote wildkleur kitten, soms een geel bandje.



Het wildkleur poes, soms roze bandje.

Het poesje dat geen ideale start had. Blauw bandje.

'Blauwtje' mag daarom met twee fotootjes in deze blog.

Ze waren erg vlot met het openen van de oogjes. Het sorrel katertje
(soms rood bandje) dat als laatste geboren is, is hier dan ook wat later mee.

Stapeltje kittens I

Stapeltje kittens II

Mama Tresca is geweldig.

 De gewichten:
1 - sorrel poesje groen gewicht eerste levensdag 's middags 111, nu 223;
2 - wildkleur poes of kater geel, gewicht eerste levensdag 's middags 118, nu 249;
3 - wildkleur poesje rose, gewicht eerste levensdag 's middags 108, nu 221;
4 - poesje blauw, gewicht eerste levensdag 's middags 102, nu 210;
5 - poesje rood, gewicht eerste levensdag 's middags 106, nu 213.

Ik  ben meer dan tevreden over hun ontwikkeling.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten