maandag 28 januari 2013

Speciaal voor Wendy



Gisteren kwamen Wendy en Rutger hier op bezoek voor een knuffelsessie met hun a.s. huisgenootjes.
We moeten nog heel even de uitslag van de DNA-test afwachten om te bepalen welk kitten het meest geschikt is voor ons en welke dus samen met het poesje met het blauwe bandje, met de naam de Blauwe Madonna of misschien wel Maronneke naar de zus van Mariposa, over twee maanden in Almere gaat wonen. (De naam Maron gaat naar het wildkleur zusje en Marples Ruby wordt de naam voor hun sorrel poesje)
Ik heb de indruk dat de knuffelsessie wel goed gelukt is; de fotosessie ook ;-)

Deze kittens zijn hele goede eters. Vandaag zette ik ze gekookte vis voor en dat ging erin als koek. Ook vlees zonder een toevoeging als kittenmelk, room of een vorkje Almon, gaat uitstekend. Ik ben ook erg tevreden over hun zindelijkheid. Niet alles belandt in de kattenbak maar voor deze leeftijd doen ze het boven verwachting.

Het allerleukste is hun gedrag. Ongelooflijk zoals ze aanhankelijk zijn. Ze hoeven me maar te horen en ze komen naar me toe rennen en eenmaal op schoot, meestal een voor een, liggen ze heerlijk ontspannen te tutten.

24/01 Carnibest met wat room. Ze hoeven echt niet meer kitten voor kitten op schoot om iets van een lepeltje te happen.


Door hun aanhankelijkheid is het wel lastig om ze naar de camera te laten kijken.

Wanneer ik ze roep om op te kijken, stuiven ze meteen naar me toe.


En even later stonden ze allemaal bij het hekje te piepen.
Over dat hekje. Dat is een konijnenrennetje en daar klimmen gezonde kittens dus meteen in omhoog. Daarom hadden we er dik plastic aan de binnenkant gedaan maar dit was toch niet betrouwbaar genoeg. Beglazingsfolie is veel mooier maar niet een van de vele doe-het-zelf zaken hier in Haarlem verkoopt dat. Dus door de - laatste - sneeuwbui - naar de Hornbach in Zaandam maar dit ritje was wel de moeite waard: dit staat erg mooi én het is veilig!

Morgen verder.

Het is nu morgen dus daar komen de andere foto's. Inmiddels is Youtube ook weer drie filmpjes rijker!

De uitvinder van de ballenbak voor peuters had vast dit in zijn geheugen ;-)
Van de mensen van ons favoriete Indiase restaurant kregen wij deze net die dag uitgebeende schapenbotten. Hierna waren ze natuurlijk voor de honden.
Goed voorbeeld doet vast volgen.
Afgelopen zondag bij haar a.s. vrouwtje op schoot. Zij is het derde kitten dat nu haar naam heeft. Eerder noemde ik haar o.a. de Blauwe Madonna naar haar blauwe bandje (dat vandaag trouwens los in een mandje lag) maar het gaat Marples Ruby worden. Ruby als roepnaam maar ik merk dat ik nu al de neiging heb om haar Robijntje te noemen ;-)
Zo aanhankelijk.


Ze zijn nu al heel goed in het ontspannen op schoot liggen.
 En de schootpret kreeg nog een aanvulling. Jack gaf een demo goed vaderschap met zijn kittens bij Shabanou.

En nu nog de drie nieuwe filmpjes:

Helaas weer even schokkerig als de eerdere. Dit heeft nu niets te maken met de verbeterservice van YouTube maar helaas met het uploaden.

Filmpje 1 29/01/2013

Filmpje 2

Filmpje 3


Geen opmerkingen:

Een reactie posten