maandag 21 januari 2013

Het eerste echte hapje puur vlees


En vandaag stonden ze ook weer in het centrum van de belangstelling. Vier weken oud geworden en dan mogen ze hun eerst echte vlees hapje. Carnibest, de gewone versie voor volwassen katten en niet gemengd met kittenmelk of room. Echt hongerig waren ze niet en mijn vinger is dan ook niet geperforeerd door een poesje dat een tikje te enthousiast werd. Ze hebben allemaal een beetje geproefd maar het kleine poesje en het katertje aten er het beste van. 'Marsman' zette zijn tandjes als enige in zijn enthousiasme in mijn vinger maar zette gelukkig niet door. Het fanatiekere hapwerk is meestal iets van de meiden.
Net toen ik dacht dat het kleine poesje voor spek en bonen haar paarse bandje droeg, scoorde ze op de weegschaal hetzelfde gewicht als haar grote zus. Zonder bandje en een keer het bandje los van de andere zou ik me dus kunnen gaan vergissen wie wie is. De sorreltjes worden met de dag makkelijker om van elkaar te onderscheiden. Madonna heeft een smaller kopje en het katertje is het donkerste.

Shamina


Shamina

Mariposa

Mariposa

Mariposieta (verkleinwoord voor Mariposa)

Mariposieta

Madonna

Madonna

De rode katerman

De rode katerman

Madonna en Mariposieta kwamen meteen uit het tentje gerold toen ik ze riep.

De zindelijkheid is nog in ontwikkeling getuige de vlekjes hier en daar op het kleed. Alle poesjes kwamen vrij snel het tentje uit en het katertje vond het allemaal best.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten