donderdag 24 januari 2013

Er gebeurt zoveel, het is haast niet bij te houden met deze blog

Vorige week was ik al begonnen met ze een mix van vlees en kittenmelk met een lepeltje te voeren. Daarna kon ik het lepeltje in het bordje laten zakken en aten ze evengoed door. Daarna nam ik er steeds twee tegelijk op schoot bij het bordje, maandag dan het eerste hapje gemalen vlees en sinds gisteravond kunnen ze al puur vlees van een bordje eten. Ze hebben ook al een stukje gekookte vis en een reepje lamshart geproefd. Ik wil ze zo jong mogelijk met verschillende smaken en structuren laten kennismaken. Van een gevarieerde eetlust heeft later iedereen profijt. De gewoonte om huisdieren iedere dag exact hetzelfde eten voor te zetten, is een bedenksel van de voedingsindustrie en dient vast heel wat belangen maar niet die van de huisdieren. Hun gebitjes werken ook al prima. Eentje vond de lamshart zo lekker dat hij/zij er zelfs een hapje vanaf knaagde. Ook zijn ze nu voor de eerste keer ontwormd én ik heb van drie kittens een DNA-swabje afgenomen. Die zijn nuttig om vooraf al wat meer informatie te hebben over hun evt. waarde voor de fokkerij. De uitslag van o.a. de twee wildkleur poesjes laat ik meewegen in mijn keuze welk poesje bij ons mag blijven. Zo op het oog is er eigenlijk geen verschil te vinden en dat maakt het kiezen wel heel erg moeilijk. Inmiddels is er zelfs geen grootte verschil meer. Kleine Poes is evenzwaar als Grote Poes ;-)

Poseren voor het vrouwtje.

Als ze gaan eten, hebben ze ook water nodig. Ze wisten meteen waar het voor was.

Best hoog hoor.

Jammer dat het voorste poesje, de voormalige kleine poes, Mariposieta die nu evenzwaar als haar grote zus is, niet scherp op de foto staat.

Er valt zoveel te ontdekken.

Dolle pret toen we het deurtje openritsten en ze aan de wandel konden,



Racekitten



De drie sorreltjes in her tentje. Niet voor het eerst als kliekje samen.

De twee wildkleurtjes vind ik vaker samen. Zou er een aantrekkingskracht bestaan?

Bovenop het mandje. Ik heb er een soort stang
 in gedaan zodat hij niet inzakt.

Spannend hoor, over de rand lopen.


Eerste keer met z'n allen vlees van een bordje.

Vandaag hebben we het binnenrennetje eruit gehaald. Het veiligheidsgevoel door de beschutting ervan, hebben ze niet meer nodig. Wel nog meer ruimte voor het klauteren en stoeien.

De kittens zitten nu in 'het konijnenrennetje'.
Tegen het eruit klauteren hebben we plastic aan de binnenkant gemaakt.


1 opmerking:

  1. Zelfs als iemand zegt niet van katten te houden (jawel, die bestaan echt) gaan ze na het zien van deze foto's zeker overstag!
    Smelt smelt smelt.

    Gr. Jannie

    BeantwoordenVerwijderen