dinsdag 8 januari 2013

De ruimere behuizing

Vandaag heb ik Tresca een ruimere mand gegeven. Het werd met zoveel flinke kittens een beetje te krap. Normaal krijgen ze andere huisvesting wanneer de kittens drie weken oud worden. Dan willen poezen meestal vanuit hun instincten een ander nest. Ze blijft nu met haar grotere mand wel op dezelfde plaats. Overdag liet ik de kap al van de mand af en voor de komende nacht wil ik dit ook proberen. Als dit lukt dan wil ik haar met haar kroost in een rennetje in de voorkamer zetten. Eerst in de groene puppyren en daarna in het konijnenrennetje. Deze verhuizing is wel iets eerder dan de drie weken maar als dit lukt dan kan Shabanou de grote mand met kap in gebruik nemen.
Huibert zei dat hij, toen hij de honneurs voor mij waarnam toen ik in 2008 in het ziekenhuis lag en Ttesca ook zo'n groot nest had, dat hij de binnenmand eruit had gehaald. Vandaar dat ik dit vanmorgen ook deed maar ik liep wel tegen het probleem aan dat de kittens door de lage 'instap' er uit zouden kunnen komen. Daar zijn ze nog lang niet aan toe. Ik zocht tussen de plankjes afvalhout, hebben we genoeg van want er wordt weer danig geklust in huize Meijer, naar iets geschiktst toen ik me realiseerde dat zo'n plankje zou kunnen omvallen met alle risico's van dien. Het Ikeakussen van de bank bleek precies de goede hoogte en breedte te hebben. Ik heb hun nieuwe kleedje er overheen geslagen en volgens mij is dit prima zo. De kerstboom gaat in die hoek weg en dan wordt het weer extra genieten, lekker kijken hoe de vijf dappere Dodo's hun wereld gaan verkennen.

Kleinere wildkleur poes




 Voorlopig doen ze nog niet veel meer dan drinken, slapen en knuffelen. Ook met hun nieuwe mensen.





Grote poes en poesje blauw

Sorrels zijn zulke zoetertjes.

De kleine rode man


Tresca heeft zo weer wat meer 'armslag' in haar pootjes.

Het handige kussen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten