zondag 23 december 2012

Tresca laat ons wachten

Pjoe! Die is voor het wachten, wat duurt een nacht dan lang, en voor het gedoe om de bibberadvertentie uit beeld te kunnen krijgen. Daar heb ik nu een handigheidje voor.
Het laatste nieuws. Ik heb arrest bij Tresca. Zodra ik wegloop, komt ze achter me aan. Nu is een beetje bewegen wel goed voor haar maar ze moet wel vertrouwen in me hebben dat ik er ben wanneer ze me nodig heeft. Wanneer ik mijn arm bij haar heb, heeft ze liever niet dat ik die terugtrek en gisteren gaf ze me zo'n schattig nagelloos tikje met haar voorpoot op mijn hand. Zo'n zelfde tikje zag ik haar dochter Jewel onlangs ook uitdelen. Aan Lexie. Die was aan het hannesen met het kattenluikje, daar is ze nog steeds niet handig in, en Lexie wilde erdoor. Pats, tikje op haar kopje, en ze liet het luikje kletteren. En Lexie dom kijken :-)
Maar terug naar Tresca. Ze heeft er nu vrede mee dat ik geen arm bij haar heb en alleen maar naast haar zit. Het zoetige 'kittengeurtje' hangt al om haar heen (ik heb nog geen vocht gezien).
De foto's van vandaag moet ik nog bekijken maar die van gisteren zijn al geknipt etc.











Het wachten hier is geen eenzame bedoening. Iedereen leeft mee. Zelfs het hele oude hondje Pici staat erop om erbij te zijn. Polly wil dat ook maar Tresca vindt haar te druk. Heeft ze ook wel een beetje gelijk in. Ter verhoging van de feestvreugde, ook midden in de nacht, klimt Lexie af en toe in de kerstboom die er nu een tikje haveloos, asymmetrisch en zonder het engeltje in de top bijstaat. Tresca's dochter Jewel vindt de kerstboom erg interessant maar klimt er niet in. Alles is erfelijk, de kleinste gewoontes, maar misschien zijn de kinderen van Tresca geen kerstboomslopers. Haar achterkleinkinderen wel. Dat kan niet anders dan via de schoonfamilies erin geslopen zijn ;-)
Als de foto's van vandaag en vannacht de moeite waard zijn dan komen die er ook nog bij.

Ik hoorde weer een klein kreuntje. Goed teken!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten