vrijdag 21 december 2012

De Mayakalender




Ik hechtte al niet veel geloof aan de uitleg van de Mayakalender maar het magische moment wanneer bepaalde sterren en planeten op één lijn staan, vind ik wel speciaal.
Misschien bevalt Tresca wel op dat magische moment. Dit is op zaterdagavond om twaalf minuten over tien en die lijn blijft wel wat  langer bestaan dus al haar kittens zouden op dit speciale moment geboren kunnen worden. Eerder was ik van plan om de kittens namen te geven die iets te maken hebben met Rusland omdat ons een heuse winter was voorspeld met de naam ´Russische Beer´. Daar is, hier in het westen, weinig van te merken. Dan geven de sterren en planeten meer inspiratie. Ik heb al een hele lijst met M-namen.
Met Tresca gaat het uitstekend al is ze wel heel erg zwaar geworden al houdt dit haar niet tegen om nog steeds flinke sprongen te maken. Haar eetlust is begrijpelijk uitstekend. Er staan diverse kraammandjes voor haar klaar.  Die worden vooral door de anderen gebruikt maar bij eerdere nestjes kwam ze ook pas in de kraammand wanneer het echt zo ver was.

Orchid probeert ook het mandje uit.


Tresca in haar kraammand, net op het moment dat  ik de camera bij de hand had.

Tresca ligt veel op schoot en ik heb dus alle gelegenheid om de kittens te voelen bewegen. Dit blijft altijd weer een ontroerende ervaring. Nog eventjes en we kunnen ze zien, ruiken, horen en oppakken. Ik houd de CV al wat hoger voor het geval dat want het moet hier goed warm zijn wanneer de kittens kletsnat geboren worden. Ze zouden zo maar te veel kunnen afkoelen wanneer ze uit Tresca's warme buik komen. Ik help de moeder dan ook om ze zo snel mogelijk droog te wrijven. Zij met haar tongetje en ik met badstof of keukenpapier. Sinds een paar jaar gebruik ik SnuggleSafes als extra warmtebronnen. Echt ideaal. Ze blijven een uur of acht warmte afgeven dus voor de nacht neem ik ook weer een set warme mee.

Ik heb geprobeerd wat foto's van haar te maken waar haar buik je op uit komt. Ik verbeeld me dat ze een beetje ongelijk is; de ene kant zwaarder dan de andere kant. Dat hoeft geen aanwijzing te zijn voor een oneven nest want een poes kan er drie in de ene kant en een  in de andere kant van haar baarmoeder hebben (baarmoeders bij poezen bestaan uit twee baarmoederhoornen).

Norrmaal zou je haar buik niet links en rechts kunnen zien.

Rechts lijkt ze echt zwaarder.


Als Tresca niet op schoot ligt, is ze nooit ver bij me weg. Ze was ook mijn hulp bij het schrijven van de kerstkaarten.
Ik heb van een van de gegadigden voor een kitten al het mobiele nummer in mijn mobieltje opgeslagen. Als de anderen dit ook doen, kan ik misschien tussen de bedrijven door de foto's van de pasgeboren kittens meteen doorsturen (tenminste wanneer Tresca aangeeft dat ze geen hinder van het maken van de foto's heeft en ik er de tijd voor heb. Het belangrijkste is immers de morele steun voor Tresca. Wanneer alles rustig is, kan ik ze ook filmen met Tango voor de mensen met smartphones. Tango is nog gratis ook. Een gesprek voeren met deze app is erg lastig maar het is gratis en dan moet je niet zeuren.
Ook niet over de advertenties die naast deze, eveneens gratis, blog gelukkig alleen te zien zijn wanneer ik ze aan het maken ben. Er zit er nu een hele hinderlijke voor een gratis iPad II. Het is dat we iPad I al hebben want deze bibberende advertentie maakt dat je spijt zou krijgen van de aanschaf van de eerste. Reclame is iets waar je niet onderuit kunt en zeker de gratis services zoals dit doen dit begrijpelijk voor de advertentie-inkomsten. Een normale niet bewegende (en niet al te zeer misleidende) advertentie zou nog sympathie als sponsor kunnen opwekken maar dit is letterlijk misselijkmakend, dat gedans in je ooghoek. Als oplossing pas ik het formaat van de pagina aan en schuif ik het knipperende stuk buiten beeld. Ik probeer sowieso altijd al om waar mogelijk nooit een product te kopen van een irritante adverteerder.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten