donderdag 7 februari 2013

M'n foto's zijn weer stukken beter. Jippie!!

Gisteren begon Tresca een beetje krols te worden. Snel hoor maar dat geeft mogelijk wel aan haar conditie er goed voor staat. Haar gezondheid is uitstekend en omdat we die nog heel erg lang zo willen houden, zijn we vandaag met haar naar de dierenarts geweest om een supreloringstaafje te laten plaatsen. Daardoor wordt deze krolsheid iets heviger maar daarna krijgt ze een hele lange stabiele hormonale periode. Ik ben ervan overtuigd dat dit het risico op het krijgen van mamatumoren op oudere leeftijd (meestal rondom de 13/14 jaar) verkleint.

Vandaag heb ik het hekje een paar keer open gezet zodat de kittens door de achterkamer en keuken konden rennen. Het hekje staat nog steeds open maar alle kittens zijn uit zichzelf weer terug gegaan en liggen bij Tresca. Ze zijn ook op bezoek geweest bij Sijntje in het felarium. Daar was het Sijnenkind niet blij mee. Ik gebruik die ruimte graag om de kittens hun extra maaltijdjes te geven maar Sijntje is zo'n kwetsbaar meisje dat zij die privé-ruimte nodig heeft. Als ik de anderen even de keuken inlok, dan kunnen de kittens ook even apart bunkeren.

Gisteren was het zo leuk. Ze hadden grote stukken kipfilet en twee kittens zaten aan hetzelfde stuk te eten en aten zich naar elkaar toe. Helaas heb ik daar geen foto van.

Zoals de mensen die mijn website volgen, weten, heb ik een nieuwe laptop. Dat is altijd even wennen; Windows 8 is dat helemaal maar ieder nadeel heeft zijn voordeel - ik ben wel van die knipperende nare reclame af die naast het invoerveld van Blogspot zat. Alleen al daarom zou ik van mijn leven geen Ipad willen kopen. Ik had al ontdekt dat het met de ene browser anders was dan bij de andere. Dat heeft dus te maken met de cookies etc. die je al surfend met zo'n specifieke browser hebt opgelopen. Wat wel heel vreemd en vooral verontrustend is, is dat ik heel vaak de melding krijg dat de gezochte website niet beschikbaar is. Zeker wanneer je online iets hebt ingevoerd, er veel tijd in hebt gestoken, en vergeten er een kopietje van te maken. Ik kopieer me dus nu suf. Ik hoop niet dat dit vreemde gedoe met het bezoeken en gebruiken van websites iets met deze laptop te maken heeft maar dat er een simmetje verkeerd zit in windows 8; dan wordt dat wel een keer verholpen met een update.

De foto's:

Gezellig in het hangmandje.



Het lukte me eerst niet om deze foto te draaien want Mariposieta stak haar kopje uit het gat van de klimton toen ik haar riep.

Deze foto's zijn de beter gelukte van een paar dagen geleden.

Marley

Hier waren ze met de grote stukken kip bezig,

Shamina heeft weer een groen bandje om. Zo is duidelijker wie wie is.

Marley



Dat was lekker!


Mariposieta bleef keurig liggen tijdens deze fotosessie (door Huibert)

Mariposieta moest een nieuw bandje hebben. Ze is ooit gestart met roze, toen werd het paars en nu is het lila.


Marley
Marley
Tresca vindt het maar niets dat we zulke gekke geluiden maken.



Ik wil eruit!!



Zulke bravertjes. Shamina en Marley

Weer op kleur gesorteerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten